Automaks
Mis on mootorsõidukimaks?
Alates 1. jaanuarist 2025 hakkas Eestis kehtima uus mootorsõidukimaks ehk rahvakeeli automaks, mis hõlmab nii sõidukite esmaregistreerimist kui ka iga-aastast mootorsõidukimaksu. Automaks koosneb kahest põhikomponendist: registreerimistasu ja aastamaks.
- Registreerimistasu sõltub sõiduki CO2 heitmest ja täismassist, arvestama peab, et suurema heitkogusega ja raskemad sõidukid maksustatakse kõrgemalt.
- Sõiduki esmakordsel Eesti liiklusregistrisse kandmisel.
- Sõiduki esimesel omanikuvahetusel pärast automaksu jõustumist alates 1. jaanuarist 2025.
- Tasub registrisse kandja, enne liiklusregistri kannet.
- Kohaldub M1 ja M1G; N1 ja N1G kategooria sõidukitele.
- Registreerimistasu kogub Transpordiamet.
- Registreerimistasu on auto liisinguga soetamise korral juba lisatud liisingumaksesse. See lähenemine lihtsustab ostuprotsessi ja vähendab maksete arvu.
- Samuti on registreerimistasu teatud auto mudelite puhul juba hinna sees.
- Aastamaks arvestab samuti sõiduki heitmenäitajaid, vanust ja massi.
- Tasub 1. jaanuari seisuga omanik või vastutav kasutaja.
- Maks tasutakse 2 korda aastas: 15. juuniks ja 15. detsembriks, maksuteate alusel (jooksva aasta eest).
- Aastamaksu haldab Maksu- ja Tolliamet.
- Kohaldub kõigile liiklusregistrisse kantud sõidukitele, sõltumata nende kasutamisest, sh M1 ja M1G; N1 ja N1G; jt kategooria mootorsõidukitele.
Automaksu kalkulaatoriga saad lihtsalt arvutada, kui palju pead tulevikus mootorsõidukimaksu tasuma
Rohkem infot mootorsõidukimaksu kohta Rahandusministeeriumi kodulehelt
Näidisarvutused
Mudel |
Aastamaks |
Registreerimistasu |
Dacia Sandero 1.0 90hj |
59€ |
612€ |
Dacia Duster 4x4 1.2 130hj |
107€ |
925€ |
Dacia Jogger 1.0 110 hj |
86€ |
764€ |